Van Fremantle naar een nieuw hoofdstuk

30 augustus 2016 - Fremantle, Australië

De hele week zou het gaan regen dus we moesten gokken welke dag wellicht de beste zou zijn om Rottnest Island te bezoeken. Wij arme backpackers kozen natuurlijk voor de goedkoopste dag. Dinsdag. Op naar Rottnest per boot.

Rottnest Island staat bekent om de schattige maar ratachtige quakka's en het is een mooi eiland met toch een duister randje. Het eiland is namelijk gebruikt als gevanenis voor de aboriginals. De andere kant van het eiland is dat het een mooie natuur heeft dat goed wordt onderhouden. Veel mensen wonen er niet en auto's zijn er bijna niet te vinden. Dat betekent een tour op de fiets..

Het kiezen van de goedkoopste dag leek voor de ochtend niet de beste optie. We begonnen fanatiek met fietsen en kozen voor de grote route die ruim 20km lang was. We waren nog niet de hoek om en het begon te regenen. In eerste instantie bleef ik positief. Ik bedoel we waren in Austalie. Het kan niet zo erg blijven..
Dat deed het wel. Halverwege de route konden we kiezen, nog 6km extra en dan terug keren of direct terug. Direct terug voor deze meid. Ik was klaar. Op de fiets in de regen. Het was te veel Nederland voor mij. Elke seconde dacht ik eraan en elke seconde dacht ik aan een juiste besluit om te gaan reizen..

Gelukkig hebben we de middag met een heerlijk broodje van de Subway in de zon kunnen afsluiten.

De rest van de week hebben we allemaal ons eigen ding gedaan. Ik ben vooral niet te veel buiten geweest gezien het weer niet veel beter werd. Filmpje hier, cake bakken daar en 's avonds spelletjes met een lekker muziekje op de achtergrond.

Ik besloot om de auto waarin ik de afgelopen maand passagier van ben geweest, te kopen. Het koste me meer administratie en geregel dan gehoopt maar jawel ik heb mijn eerste eigen auto!!

De party was over. Nacht voor nacht ben ik wakker geweest of heb ik de wekker gezet om iemand uit te zwaaien. Ik ken de mensen enkel een maand of korter en toch was geen enkel afscheid makkelijk.

Tijd om zelf te gaan. Tijdens mijn twee weken in Fremantle ben ik eenmalig afgereist naar Wagin. 300km zuidelijk van Perth. Via een meid uit de groep heb ik daar mijn 'sollicitatie' gehad voor een baan. Aangenomen.

Op 24 augustus (precies 7 maanden na vertrek) ben ik opnieuw 300 km afgereist naar Wagin voor een nieuw hoofdstuk. Werken op de farm.
Ik werk voor een man die fokt renpaarden, de jaarlingen africht en door verkoopt.

Naast werken hebben we ook off dagen. Zo zijn we het afgelopen weekend richting Wave Rock, Hippos Yawn en Mulka's Cave gereden. Een vriend van Kevin (mijn baas) heeft ook een backpacker dus met hen hebben we deze tour afgelegd.

Het is de bedoeling dat ik hier tenminste drie maanden ga werken. Met die drie maanden mag ik een tweede jaar in Australie doorbrengen. Voor de mensen die me al missen. Geen zorgen, dat kan tot mijn 30ste en hoeft niet direct na het eerste jaar te zijn. =D !

1. Lenie:
    30 augustus 2016
    Fijn dat je aangenomen bent maar ze zullen je hier natuurlijk wel missen.
    Ik wens je een fijne tijd, geniet ervan !
  2. Riky de jong:
    30 augustus 2016
    Hoi lo leuk weer iets van je te horen en dat je het naar je zin hebt maar we gaan je wel missen liefs opa en oma
  3. Maria Berkelmans:
    2 september 2016
    Leuk he op Rotness Eiland. Heb daar met Oom Tiny ook helemaal rond gefietst, maar toen was het bij na 40 graden.
    Ben je echt van plan om nog zo Lang weg te blijven?
    Thomas en je mam Zal je wel gaan Missen hoor!!
  4. Oma Marianne:
    18 september 2016
    Hoi Lonneke , sorry dat ik nu pas reageer, maar gefeliciteerd met je auto .
    Vind het leuk om weer van je te horen. Liefs oma Marianne.