De routine

22 december 2016

Het is best lastig een verhaal te schrijven zonder inspiratie. Ik bedoel, niet dat het hier saai is en dat er niets gebeurd, maar voor mij is alles bijna vanzelfsprekend. Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen in meer dan mijn dagelijkse werkuren.

Van vakantie in Bali en koude winter in Wagin, is het hard werken in 30 graden. Op staan tussen 5 en 6 uur in de ochtend zodat het zware werk vroeg in de morgen kan worden gedaan en we in de middag de schaduw kunnen opzoeken.

Harvest seizoen is de tweede week van november begonnen dus het landschap ziet niet meer groen en geel, maar dor en droog. Mijn neus vol zand en stof en mijn ogen vol tranen.
Wagin is maar klein en ligt tussen de velden. Zo ver als je kunt kijken zie je dus velden en bomen. Even anders dan in Nederland waar het zo druk en dicht bevolkt is. Toch is dat (soms) niet verkeerd. Want wat ben ik blij als we 'even' naar de stad gaan. Dat is overigens 230km verderop. Even op en neer is geen probleem meer. Ik raak eraan gewend. De 'grotere' supermarkt is trouwens ook 50km verderop, in Narrogin. Ik probeer regelmatig een reden te zoeken om tocht daarheen te moeten. Zoals deze week, kerstshoppen! 'We can also go to Narrogin Kev. I mean there is all lot more..'. 'True Lonneke (op zijn allerbest en nog altijd klinkt als Lonnika) we might go tomorrow morning then'. Top! Kan deze meid nog even naar de sportschool.

Begrijp me niet verkeerd. Het is allemaal verre van slecht en ik geniet van de rust op een farm maar gelukkig woon ik nog op loopafstand van town.
Door het werken met de paarden en het werken achter de bar leer ik steeds meer mensen kennen en maak ik mijn eigen kleine netwerkje. Dat voelt goed. Het plan is namelijk om hier nog even te blijven hangen. Kerstmis staat op de stoep en Lisi (het meisje waarmee ik van Darwin naar Perth heb gereist) is ook nog hier. Het plan is om met haar nog even te gaan reizen rond kerst tot aan de tweede week van januari.

Dan terug naar werk.. Van 5 paarden in de achtertuin naar 10 en nog 5 jaarlingen op komst. Gevalletje plek te kort. In maart is de jaarlingensale en daarvoor zijn er 4 genomineerd van de 7. Daarnaast halen we oudere van de wei en brengen ze terug in training om er wellicht nog mee te kunnen gaan racen. Waar al deze viervoeters vandaan komen? Kevin zijn broer heeft een farm van 1000 hectare waar onder andere ongeveer 80 paarden staan opgeslagen. Mijn handen jeuken om daarmee aan de slag te gaan..

Ik ben heel slecht in het onderhouden van contacten en het onderhouden van dit blog, maar ik ben oprecht benieuw hoe het in Nederland gaat en hoe met met mijn virendjes en vriendinnetjes is!! Ik heb nog vele telefoonnummers niet. Voel je niet verlegen en stuur gerust een appje!! Mijn aussie nummer is +61475523381

Liefs xx

1. Maria Berkelmans:
    22 december 2016
    Fijn Lonneke dat je het zo goed naar de zin hebt. Paarden zijn jou dingetje wel,toch?
    Dat de zomers heet zijn daar weet ik van !
    heb ook ooit goed bezweet lopen puffen daar! En dan zl die vliegen en insecten die op je af komen! Of hebben jullie daar geen last van? Ik denk het wel met al die dieren!!
    Wij gaan het weekend Kerst vieren met de kinderen bij mij thuis. Zal wel een beetje vreemd zijn, zo de eerste Kerst zonder oom Tiny. Maar we maken er wat van!
    Ik wens jou ook een mooie Kerst( niet al te warm!) en een voorspoedig en gezond 2017.
    Met veel levenservaring, als je nog van plan bent om te blijven zoals ik goed begrijp.
    Hoe gaat het met Thomas? Begint hij je nog niet te missen?
    Lieve groetjes Tante Ria

P.s. Heb je al die prachtige foto's zelf gemaakt? Goed hoor, kun je prijzen mee winnen!!!
  2. Riky de jong:
    22 december 2016
    Leuk weer iets van je te lezen wat appart lo,om,met kerstmis in de zon te liggen geniet ervan wij gaan het met ons allen 1ste kerstdag vieren met een gourmet daar kiezen ze voor
    En daarna kadootjes we zullen je die dag wel missen
    De eerste keer dat er niet iedereen bij is dat is wennen
    Opa en oma wensen je daar fijne kerstdagen
    Veel liefs en kusjes van opi en omi