Eerste indrukken

26 januari 2016 - Sapa, Vietnam

Lieve allemaal,

Wat een hectisch begin van onze reis. Gelukkig hebben we deze hectiek snel om kunnen zetten naar een georganiseerde chaos. Na afscheid van geliefden te hebben genomen op Schiphol, hebben wij een heerlijke vlucht naar Bangkok gehad. Compleet met ontbijt, diner, koffie en thee, films en race spellen zijn wij erg in de watten gelegd. Dit zou niet van lange duur zijn. Op Bangkok moesten we een ticket naar Hanoi zien te scoren. Na twee uur van het kastje naar de muur te zijn gestuurd hebben wij online een ticket weten te boeken voor 160 minder p.p. dan ze op het vliegveld beloofde.
Eindelijk richting Hanoi dus.

Aangekomen op Hanoi door de douane en visa met een grote klap, waar de gemiddelde boxer het nog benauwd van zou krijgen, in ons paspoort gestempeld gekregen. (We zullen jullie de lol besparen van hoe lonneke haar naam omgeroepen werd besparen, dus tegenwoordig maar alles op thomas' naam) Volgende stap was het regelen van transfer naar het centrum waar we uiteindelijk onze eerste twee nachten zouden verblijven. Na een uur kaartlezend en rijstballetjesafslaand door Hanoi te hebben gestruind vonden we onze plek voor een nacht. Niet het mooiste, schoonste, maar wel naar onze behoefte en prijskaartje. We hebben immers nog heel wat nachten voor de boeg!

Na een heerlijke nacht hebben we Hanoi kunnen verkennen. Het hoan kiem lake als startpunt. Niet denderend, maar een van de bezienswaardigheden in Hanoi. Daarna hebben we onze trip voortgezet naar de voormalig zwaarst bewaakte gevangenis van Zuidoost-Azië. De, u kent het waarschijnlijk al, Han Lo prision. Opgebouwd tijdens de Franse en Amerikaanse bezetting. Cultuur en geschiedenis snuiven alom. Tegen de avond hebben we geprobeerd waar we tussen de middag al mee begonnen waren, namelijk, het proberen te eten met stokjes. Laten we het hierop houden, even tussen ons gehouden, de gemiddelde Aziaat had waarschijnlijk van pure woede de stokjes die wij gebruikte in twee en gebroken, maar voor de rest ging het naar omstandigheden goed haha.

Maandag hebben we de geboekte bus tickets naar Sapa verzilverd. Een busreis van 7 uur die om 7am begon. Werden gewaarschuwd dat het koud zou zijn in Sapa. 0 GRADEN om precies te zijn. Morgen gaan we de rijstvelden in, ook wel bekend van de terrassen. We gaan het meemaken.

Kortom: we zijn niet met onze neuzen in de boter gevallen. We blijken erg westers en dan is Amsterdam nog niets in vergelijking met de drukte in Hanoi. Misschien onze levensverzekering opkrikken(?!) Want bepakte benenwagens en fietsers, taxies en enorm veel scooters kruisen elkaar op een ongeregeld kruispunt. Desalniettemin, we genieten van onze tijd hier!

Liefs,

1. René en Michi:
    27 januari 2016
    Wow, klinkt heel erg leuk en ziet er super uit :-) Foto's van de velden heb ik ook van mijn nichtje gezien en de namen klinken ook bekend dus das ook erg leuk :-)
    Geniet van jullie super avontuur!!
  2. Marco:
    Hoi Lo en Thomas,
    Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in Bangkok en Hanoi. Wij westerlingen erg verwend ja. Leuke foto's hoor. Regenachtig in Vietnam? Enjoy!
    Groetjes Pa X
  3. Jacqueline:
    27 januari 2016
    Heel veel plezier samen! Geniet ervan! Fijne tijd en goede reis. We gaan jullie verhalen volgen :-)
    Groetjes van Kees en Jacqueline