2000km niets.

1 mei 2017 - Adelaide, Australië

De titel klinkt voor nuchtere Nederlanders die in een land leven waar je in vier uur van boven naar beneden kunt rijden absoluut ongeloofwaardig. Laat ik je eerst nog even meenemen naar Esperance.

Ik houd ervan! Er is vrijwel niets te doen. Desondanks heeft het dorpje een beetje een zeemanse sfeer. En dan nog niet gesproken over de enorm rustige witte stranden met blauw water. Met paasen is er een surfend meisje aangevallen door een haai met helaas een tragische afloop. Wij zijn dan ook niet gaan zwemmen. Wel hebben we vijf dagen in Esperance gehangen want dat beloofde zonnetje kwam lekker door de wolken heen.

Naast zonnen zijn we met vijf Duitsers die we hebben ontmoet op de camping gaan hiken. We waren een route gestart die 15km lang bleek te zijn. Daar hadden we natuurlijk geen zin in dus we zijn mooi na twee uur wandelen naar het strand gereden waar ook de locale kangaroes heen gaan voor een tan. Net voor zonsondergang hebben we de Frenchman Peak beklommen. Een enorm stijlen berg die het alles waard is om uiteindelijk een super uitzicht te hebben!

​Aan al de mooie zonnestralen komt een eind want zodra er bewolking en kans op regen werd voorspeld, hebben wij onze spullen gepakt en zouden we onze trip naar Adelaide vervolgen. Een trip van 2000km inclusief de 90 miles straight road, een border controle en tweemaal een tijdzone verandering. Ja, wij waren het ook even helemaal kwijt. Op enkele uitzicht punten, random bergen, bomen en dorre mega vlaktes is er werkelijk waar niets te zien. Vier dagen gemiddeld 500km per dag doorrakken bracht ons uiteindelijk in Adelaide. Onwerkelijk voor Nederlanders, we got use to it. Het is zeker een experiance en achteraf valt het allemaal wel mee.

Adelaide. Heerlijk dat ik de auto even kon laten voor wat het is. Van country terug in de stad voelde alsof het mijn eerste keer autorijden was. Alsof ik mijn rijbewijs bij een pakje boter heb gekregen en het zelf mocht uitzoeken. Adelaide city ziet er op de kaart uit als een vierkante blok. Makkelijk, want alles wat er te doen is, is maximaal twee kilometer lopen.

Morgen zullen we vertrekken richting Darwin. Een trip van 3000km plus alles wat er aan sight seeing bij komt. Een trip door de desert van Australië met als hoogte punt Uluru!

Liefs,

1. Riky.de.jong @home .nl e jong:
    1 mei 2017
    Leuk om weer iets van je te lezen zijn jullie wel voorzichting met al die uren achter het stuur vele groetjes van opa en oma
  2. Maria Berkelmans:
    1 mei 2017
    Wat een prachtige foto's
    Lonneke!
  3. Yvon:
    5 mei 2017
    Wat een machtig mooie foto's Lootje. Vooral degene waar jij op het randje van de afgrond zit. Heel dapper hoor!! Ook een mooi verhaal, wat een avonturen weer. Geniet ervan schat en doe voorzichtig hoor met dat auto rijden
    Heel veel liefs van rik en yvon