The End.

23 mei 2017 - Darwin, Australië

Even met de deur in huis. De trip van Adelaide naar Darwin viel een soort van tegen. Ik verwachtte zand. Veel en vooral rood zand. Sorry dat ik jullie ook uit jullie droom haal, maar het is er nog best 'groen'. Droog dat wel, maar in vergelijking met wat ik in mijn hoofd had, is het absoluut groen. Desalniettemin hebben we er enorm van genoten!

​De eerste doelgerichte stop was Coober Pedy. De stad van de bekende Opal. Een steen die ze uit de grond halen, op poetsen en als een soort diamant in sieraden verwerken. Met een beetje geluk vind je zelf nog verdwaalde stenen aan de oppervlakte van de velden waar wordt geboord. Het leek me een mooi souvenir om van een gevonden steen een ring te laten maken. Uit nieuwsgierigheid zijn we een juwelier in gegaan. Daar kregen we een zakje verdwaalde stenen in ons hand gedrukt en bleken de ringen zelf ook geen 12 ribben te kosten. De velden zijn we dus niet meer afgestruind ;).

​Het beloofde Uluru. Het is mega groot, het intens groot, het is niet te beschrijven. Zeker een bezichtiging die aan mijn verwachtingen voldeed. Je kunt de Uluru ook beklimmen. De meningen zijn verdeeld over het wel of niet 'mogen'. Het is legaal, maar vele mensen (vooral Aboriginals) vinden het respectloos. Ik heb me niet verdiept in de achterliggende gedachten want het is simpelweg al te laat. We hebben het gedaan, het 360 graden uitzicht was geweldig en het is een uitdagende klim daar zeg je u tegen. Zo stijl dat als je op je kont gaat zitten, je in acht seconde makkelijk 850 meter zo naar beneden glijdt. Dus van de gemengde schuld-/blije gevoelens gaan we naar de Kings Canyon.

We kwamen te laat aan voor de vijf kilometer lange wandeling. De wandeling van twee kilometer hield naar een paar honderd meter op want er was een rots naar beneden komen vallen. We besloten om de ochtend erna net voor zonsopgang te beginnen met lopen zodat we boven op de berg te staan als de zon op zou komen. Dat is gelukt en ook dit uitzicht was er een die je absoluut niet mag missen!

Vanaf Alice Springs naar Humpty Doo was het vooral rijden. Af en toe hadden we een stop in een dorpje voor verkoeling in een zwembad, waterval of hot spring. Bij Humpty Doo zouden we rechtsaf gaan. Kakadu National Park. Het laatste onderdeel van onze trip. Vele wegen waren gesloten wegens het enorm natte regenseizoen. Gelukkig hebben we eruit kunnen halen wat we graag wilde zien. Zwemmen kan overigens ook niet in deze staat van het land want er zitten overal krokodillen. Dus alles op eigen risico. We hebben wat natuurwandelingen gedaan, bergen beklommen voor lookout points en watervallen bezocht. Met als hoogte punt de Gunlom waterval waar ik linksom of rechtsom heen zou gaan. Gelukkig was de 40km offroad track open en heeft mijn stoere autootje die met 50/60km per uur briljant gereden. De foto's spreken voor zich ;).

Gunlom was het laatste dat we hebben bezocht. Met pijn in mijn hart liep ik ook terug naar de auto. De trip was over, het einde van onze wereldreis en het einde van mijn tijd in Australië was in zicht. Drie weken tijd zullen Myrthe en ik in Darwin verblijven. Mijn auto verkopen en voor Myrthe werk zoeken. Nagenieten van de reis en nog even bruinbakken en de markten afstruinen.

Tot over drie weken, in Nederland.

Liefsxx

1. Monique:
    23 mei 2017
    Wat een mooi verhaal weer lieverd. En hoezo 'end of story'???? Onderweg naar 'new beginning'. Ben trots op jou hoe je het gedaan hebt; jouw leven vorm hebt gegeven, keuzes hebt gemaakt, een pad hebt gekozen, en nog zoveel meer! Welkom terug straks. Een tussenstop op weg naar nieuwe horizonten ...? Een permanent state of being .....? Wie het weet, mag het zeggen. Kom eerst maar eens terug! Pluk de mooie dagen die jou daar resten en kom goed terug. ❤
  2. Danielle:
    23 mei 2017
    Wat een prachtige einde van een ongelofelijk mooie reis met vele inzichten. Je staat a weer aan de start van een komplot nieuw avontuur.
    Volg je hart is wat ik altijd tegen je zeg.
    Geniet nog even van down under en tot in nl.
    Love you
  3. Lenie van der Boom:
    23 mei 2017
    Wat een geweldig avontuur. Fijn dat je dit gedaan hebt!! Geniet nog van de laatste vakantie dagen. Tot 18 Juni
  4. Kellie:
    23 mei 2017
    Geniet er nog heel erg van!
  5. Sanne:
    ❤️❤️❤️
  6. Maria Berkelmans:
    23 mei 2017
    Wat hoor ik nou? Kom je toch terug naar Nederland.
    Over een paar maanden hoop ik je te zien bij de Familie Reunie op 11 September.
    Wat zul je veel te vertellen hebben over die fantastische reis die je maakt hebt door Australïe.
    Lieve groet tante Ria
  7. Oma Marianne:
    23 mei 2017
    lieve Lonneke ik heb genoten van je reisverhalen . Fantastisch wat je allemaal gezien en gedaan hebt petje af hoor . Geniet nog van de laatste weken .Liefs van oma Marianne .
  8. Nicole de Jong:
    23 mei 2017
    meissie zooooo trots op je !!!
    LY.